wróć

Jak poprawić widoczność sklepu Shoper w wyszukiwarkach i social mediach?

Co to znaczy "poprawić widoczność sklepu Shoper"?

Najkrócej: sprawić, aby Twój sklep Shoper znalazł się na wyższej pozycji w wyszukiwarkach. Najlepiej na pierwszej stronie Googla i Binga, a jeszcze lepiej w czołówce wyników.

W ten sposób zwiększasz szanse, że użytkownik zauważy Twój sklep szybciej i do niego wejdzie.

Co trzeba zrobić, aby osiągnąć taki efekt? Oczywiście należy dobrze go wypozycjonować. Mamy dwie możliwości w tym zakresie: pozycjonowanie on-site i off-site.

Sposoby poprawy widoczności e-sklepu. Pozycjonowanie on-site i off-site

Pozycjonowanie on-site to wszystkie działania pozycjonujące dokonywane w serwisie e-sklepu. Czyli na przykład:

  • optymalizacja tekstu według zasad SEO na stronach sklepu,
  • unikalny tytuł i opis z zastosowaniem fraz kluczowych,
  • optymalizacja ilości treści poprzez działania takie jak np. formatowanie zdjęć, redukcja ilości produktów na listach/w modułach, itp.,
  • alternatywne opisy zdjęć - również unikalne i również z zastosowaniem słów kluczowych,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • zastosowanie przyjaznych adresów URL produktów i kategorii (krótkich, zwięzłych, unikalnych, czytelnych, zawierających frazę kluczową z nazwą produktu, kategorii).

Natomiast pozycjonowanie off-site to działania podejmowane poza e-sklepem, w innych miejscach w Internecie. Przykładowe działania off-site:

  • zamieszczenie opisu sklepu w katalogu stron,
  • stworzenie wizytówki Moja Firma w Google,
  • pozyskiwanie linków zewnętrznych (umieszczanie w innych serwisach i na stronach www),
  • stworzenie i prowadzenie profilu sklepu w social mediach.

W jaki sposób można zwiększyć widoczność sklepu Shoper w wyszukiwarkach internetowych?

Oprócz podanych działań w ramach pozycjonowania on-site:

1. Często aktualizuj swój sklep. O czym aktualnie się mówi? Z czym klienci mają najczęściej problem? Jakie wydarzenie się zbliża? Jakim działaniem lub produktem możesz odpowiedzieć na to w swoim sklepie?

  • Wprowadzaj nowe promocje
  • Wprowadzaj nowe lub ulepszone produkty
  • Załóż bloga w sklepie i pisz o tym
  • Zamieszczaj poradniki i instrukcje, w tym do pobrania.

Niech klient poczuje, że Twój sklep żyje i nadąża za rynkiem, trendami, potrzebami.

2. Umożliwiaj publikowanie recenzji od klientów. Chcesz być bardziej wiarygodnym i jednocześnie zwiększyć pozycję?

  • Wprowadź system ocen i komentarzy dotyczących produktów w serwisie
  • Nagradzaj opinie klientów np. Punktami w programie lojalnościowym, którymi mogą płacić w Twoim sklepie. 

Jeśli chcesz osiągnąć lepszą pozycję w wyszukiwarkach dzięki działaniom off-site, to:

1. Zintegruj swój sklep z serwisami opiniotwórczymi takimi np. jak Ceneo.

Social proof to najlepsza rekomendacja i dobre narzędzie pozycjonujące.

2. Stwórz mapę XML i HTML.

Nie pozwól klientowi zgubić się w Twoim sklepie. Nie pozwól też Twojemu sklepowi zgubić się w wyszukiwarkach. Stwórz więc 2 mapy: dla użytkownika i dla wyszukiwarek.
Oto one:

  • mapa HTML - przedstawia strukturę wszystkich stron i podstron składających się na Twój sklep internetowy. Mapa może mieć postać zwykłego menu lub nawigacji obrazkowej np. wygenerowanej za pomocą aplikacji Kategorie Obrazkowe.

    Mapa HTML pozwala klientowi na łatwe zorientowanie się w strukturze serwisu sklepu, wśród kategorii produktów i asortymentu, przez co staje się on bardziej przejrzysty dla klienta i może łatwo się po nim poruszać. A to zachęca go do częstszych odwiedzin, które wpływają na pozycję Twojego sklepu w wyszukiwarkach.

  • mapa XML - obejmuje wszystkie adresy URL stron składających się na Twój sklep i wewnętrzne linkowania (strukturę linków).

    Dzięki mapie XML każda strona w Twoim sklepie, strona kategorii i produktu, a także obrazy produktów mogą być indeksowane przez roboty internetowe, pozycjonowane i w efekcie łatwo odnajdywane przez wyszukiwarki (szczególnie przez Google).

Użytkownik może także wykorzystać opcję wyszukiwania obrazem, aby wyszukać stronę z produktem w Twoim sklepie.

3. Udzielaj wywiadów w innych serwisach i tam opowiadaj o swoim sklepie i swoich produktach.

Pokazanie się jako ekspert w dziedzinie, którą się zajmujesz, zwiększa ciekawość i szansę wyszukiwań Twojego sklepu i oferowanych przez Ciebie produktów.  A to z kolei też podnosi pozycję Twojego sklepu.

Jak poprawić widoczność sklepu Shoper w social mediach? Możliwości

Głównie chodzi o linki i hashtagi. Ale nie tylko:

1. Stwórz angażujący profil sklepu w mediach społecznościowych. Profil w social mediach nie może być statyczną wizytówką Twojego sklepu!

  • Wykorzystaj go do aktywnej komunikacji z odbiorcą i budowania jego lojalności
  • Sprzedawaj z pozycji social mediów
  • Angażuj - na przykład:
    • zadawaj pytania odbiorcy w formie postów,
    • zorganizuj konkurs z nagrodami np. w postaci swoich produktów,
    • oferuj rabaty w związku z jakimś wydarzeniem,
    • organizuj cykliczne live’y tematyczne z możliwością zadawania pytań, itp.

Koniecznie:

  • dodaj adres internetowy swojego sklepu!
  • dodawaj czytelne linki do swoich produktów
  • do swojego bloga w serwisie e-sklepu
  • do poradników i instrukcji zamieszczanych w Twoim sklepie

2. Zamieszczaj przyjazne linki do swojego sklepu, swoich produktów i kategorii (a także: bloga, poradników w serwisie sklepu itp.) w social mediach poza profilem Twojego sklepu:

  • w grupach sprzedażowych
  • w różnych grupach (jeśli regulamin grupy tego nie zabrania) - jako osoba prywatna

3. Stosuj hashtagi.

 Czyli unikalne słowa kluczowe poprzedzone znakiem “#” określające to, co przedstawiasz w swoim wpisie (produkt, problem, usługa, korzyści).

 Im więcej, tym lepiej. Ale bez przesady - niech to będzie konkret.

4. Zadbaj o adresy URL (SEO Linki)

Właściwie sformułowany adres URL, tzw. “przyjazny adres URL” to adres strony, który zawiera dokładny opis docelowego miejsca (ścieżkę). Przykładem przyjaznego adresu URL dla e-sklepu jest adres:

https://lampion.pl/lampy/lampy_sufitowe/lampa_ksiezyc

Zwróć uwagę, że taki adres zawiera kolejno:

  • protokół “https” (gdzie “s” oznacza “secure”, czyli bezpieczeństwo dla użytkowników)
  • nazwę domeny twojego sklepu (lampion.pl)
  • nazwę kategorii (lampy)
  • podkategorię (lampy_sufitowe)
  • i nazwę produktu (lampa_ksiezyc)

Przedstawiony adres zwiększa przejrzystość struktury całego sklepu. Pozwala użytkownikowi łatwo zorientować się, gdzie go ten adres zaprowadzi.

Ten układ pozwala też na szybsze i łatwiejsze wyszukiwanie adresu przez roboty internetowe, indeksację stron oraz dodatkowy wzrost pozycji w wyszukiwarkach w efekcie zamieszczania linków w różnych miejscach Internetu. Szczególnie, gdy opis zawarty w adresie zawiera frazę kluczową.

Krótko mówiąc adres URL jest pozytywnie odbierany zarówno przez użytkownika (klienta sklepu), jak i przez wyszukiwarki internetowe oraz inne roboty.

Dodatkowo, jeśli korzystasz z narzędzi analitycznych, z przyjaznymi adresami łatwiej będzie Ci przeglądać wszelkiego rodzaju statystyki.

Przyjazne adresy URL możesz wpisywać ręcznie jak również możesz posłużyć się aplikacją o nazwie “Przyjazne Adresy URL".

Jak działa aplikacja “Przyjazne Adresy URL"?

Aplikacja “Przyjazne Adresy URL” umożliwia Ci:

  • automatyczne generowanie przyjaznych adresów URL - nawet dla 15 tys produktów, kategorii i producentów za pomocą kilku kliknięć (do 50 tys. w wersji PRO aplikacji),
  • możliwość wygenerowania przyjaznych linków dla całej bazy produktów, kategorii i producentów,
  • automatyczne nadawanie przyjaznych linków nowym produktom, kategoriom i producentom w Twoim sklepie,
  • korzystanie z wbudowanego Centrum Pomocy gdzie specjaliści odpowiadają na pytania dotyczące aplikacji.

 Dodatkowe informacje na temat aplikacji “Przyjazne Adresy URL”

  • Aplikacja “Przyjazne Adresy URL” obsługuje sklepy, w których ilość produktów, kategorii i producentów łącznie nie przekracza 15 tys. Limit ten dla wersji PRO aplikacji wynosi 50 tys.
  • Czas potrzebny na wygenerowanie przyjaznych adresów URL za pomocą aplikacji zależy od ilości danych w Twoim sklepie i może potrwać od kilku do kilkunastu godzin.

Aby dowiedzieć się więcej przejdź na stronę domową aplikacji Przyjazne Adresy URL.

Podsumowanie

W tym artykule mogłeś się dowiedzieć, że za poprawę widoczności Twojego sklepu w wyszukiwarkach (szczególnie w wyszukiwarce Google) odpowiada aktywne działanie polegające na generowaniu i zamieszczaniu na stronach Twojego sklepu i poza nim adresów, które opisują oferowane przez Ciebie produkty. Czyli przyjaznych adresów URL.

Dzięki przyjaznym adresom URL wyszukiwarki szybciej zaindeksują adres Twojego sklepu, strony produktowe, zdjęcia produktów, podnosząc ich pozycję, a w efekcie klient będzie mógł szybciej je zauważyć i zapoznać się z nimi. 

Jeśli potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w pozycjonowaniu sklepu Shoper - skorzystaj z usług naszego partnera, firmy Sempire.

Zaloguj się lub jeśli nie masz konta Zarejestruj się
Submit
do góry
Promocja kończy się za

00 dni 00 godz. 00 min. 00 sek.

Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl